چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

••• آسمانه

♥ مطالب ادبی .!.!.!.!. مطالب مذهبی ♥

چند پیشنهاد برای یک آخر هفته فرهنگی

 در اینجا چند پیشنهاد فرهنگی برای شما داریم برگرفته از صفحه اینستاگرام «جعبه»، این اولین بسته‌ی پیشنهاد‌های فرهنگی و هنری ما برای تعطیلات آخر هفته‌ی شماست. بسته‌هایی پر از پیشنهاد فیلم، کتاب، پادکست، مستند و ...  

 
یک تئاتر موزیکال / همیلتون
 
پیشنهاد
 
اگر برادوی زیاد به گوشتان خورده، ولی حضوری که هیچ، هنوز در قاب تلویزیون هم به تماشای هیچ کدام  از نمایش‌های باشکوه آن ننشسته اید. همیلتون را از دست ندهید. نسخه‌ی ضبط شده با تمهیدات خاص سینمایی یکی از ستایش شده‌ترین تئاتر‌های برادوی که قرار بود ۲۰۲۱ در سینما‌ها اکران شود، ولی دیزنی به خاطر کرونا آن را اینترنتی پخش کرد. روایت موزیکال زندگی الکساندر همیلتون از پدران بنیاگذار آمریکا.

یک مینی سریال/ des

 
پیشنهاد
 
این مینی سریال سه قسمتی درباره‌ی سرگذشت یک قاتل زنجیره‌ای است به نام دنیس نیلسن، کسی که به خاطر گرفتاری لوله‌ی نزدیک خانه‌ی او و پیدا شدن بقایای انسانی در آن، گرفتار شد. داستان این قاتل اسکاتلندی براساس واقعیت است و در طول سریال نحوه‌ی دستگیری و دادگاهی اش را می‌بینیم. او بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳، ۲۰ پسر بچه و مرد جوان را به قتل رسانده بود.

یک پادکست/ سلام
 
پیشنهاد
 
سلامی‌ها بعد از چای گیلان و فرش بیجار سراغ روغن کرمانشاهی رفته اند. در این قسمت قصه‌ی ساخته شدن و تاریخچه‌ی  این روغن محبوب و معروف را از زبان مردم محلی می‌شنوید. پادکست سلام  قرار است قصه‌ی محصولات را از زبان سازندگان تعریف کند، داستان همه‌ی چیز‌هایی که دستی در به وجود آمدنشان نقش داشته.

یک فیلم خارجی /قسمت بعدی بورات
 
پیشنهاد
 
اگر قسمت قبلی فیلم بورات را دیده باشید، می‌دانید که با چه چیزی طرف هستید، یک کمدی - سیاسی - هجو روی اعصاب با بازی ماندگار ساشا بارون کوهن که سعی می‌کند فرهنگ کشور‌ها مخصوصا آمریکایی را به سخره بگیرد. اگر میزان  روی اعصاب بودن بورات خبر ندارید، رو مخ بودن کار‌های رضا عطاران را چندین برابر کنید.

یک کتاب / خوشا خوشبختان
 
پیشنهاد
 
یاسمینا رضا به نمایشنامه نویسی شهره است، اما کتاب‌های داستانی اش هم به اندازه‌ی نمایشنامه هایش جذاب اند. خوشا خوشبختان کتابی است با محوریت موضوع خوشبختی. با ۲۱ داستان تودرتو  و ۱۸ راوی مختلف که دغدغه‌ی مشترک همه‌ی آن‌ها رسیدن به خوشبختی واقعی است. اما خوشبختی چیست؟ رضایت درونی یا موقعیت خاص بیرونی؟ اگر روابط پیچیده‌ی انسانی علاقمندید این کتاب را از دست ندهید!

 یک فیلم ایرانی/ دوئت
 
پیشنهاد
 
فیلم درباره‌ی رابطه‌ها و ناگفته‌ها و راز‌های آدم‌های امروزی. داستان یک ملاقات که خاطرات گذشته و زخم‌های کهنه یک عاشقانه ناتمام را یادآوری می‌کند. اولین فیلم نوید دانش، یکی از شاگردان کارگاه‌های عباس کیارستمی، بازی هدیه تهرانی، علی مصفا، نگار جواهریان، پانته آ پناهی‌ها و علیرضا آقاخانی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: